Ce fac femeile pe internet, ne-o spune chiar Google

Share Button

femei internetCe fac femeile pe internet? Fireşte că asta e o întrebare uşor retorică, întrucât fac exact ceea ce facem şi noi bărbaţii, adică se uită la porn.

Lăsând gluma la o parte, sistemul de publicitate AdWords le dă însă de gol pe femei şi ni le arată aşa cum sunt de când lumea şi pământul: coruptibile şi seci în judecată.

Păi nu spunea bine Eminescu?

“Ti-am dat palidele raze ce-nconjoară cu magie
Fruntea îngerului-geniu, îngerului-ideal,
Din demon făcui o sântă, dintr-un chicot, simfonie,
Din ochirile-ti murdare ochiu-aurorei matinal.”

Sistemul Adwords permite anunţurile plătite – cele care apar pe prima pagină google. Principiul e că fiecare click pe anunţul tău costă. Costă destul de mult, de la câţiva cenţi la câţiva dolari. Şi pentru că tu plătitorul, vinzi un produs anume şi nu toate produsele din lume, ai interesul să îţi alegi un target corect, pentru a transforma cât mai multe click-uri în vânzări. Aşa că adwords a segmentat publicul ţintă pe categorii. Pe categorii de vârstă, sex, interese, etnie, limbă, etc. Iar tu, dacă vinzi pe internet produse bio, n-ai nici un interes să dea click pe anunţul tău copiii spre exemplu. Pentru că ei vor citi şi nu vor cumpăra nimic. În consecinţă, pentru a nu arunca banii pe fereastră trebuie să-ţi alegi corect targetul.

Normal că în funcţie de target costul per click oferit de google e variabil. Să zicem că vinzi televizoare. Preţurile pornesc de la câţiva cenţi pentru targetarea copiilor şi ajung la un dolar sau chiar peste la targetarea adulţilor interesaţi de televizoare. (Google ştie în permanenţă domeniul tău de interes în funcţie de interogările de căutare, astfel că uriaşul motor poate vârâ anunţul tău direct sub nasul unuia care a căutat azi de 300 de ori “televizoare”). Google te-a ajutat până aici, de aici e treaba ta cum îţi faci business-ul.

Problema apărută acum e următoarea. Dacă Google îţi ia pe fiecare click să zicem 3 dolari, ai toate şansele să epuizezi 500 USD pe zi, fără să faci nici măcar o vânzare. Ce-i de făcut atunci? Te adresezi unor categorii mai largi şi mai ieftine.

Dintre categoriile standard cea mai scumpă categorie sunt femeile albe, între 25-45 de ani. De ce? Pentru că ele cumpără orice. Şansele de a vinde un produs oarecare, INDIFERENT DE NATURA PRODUSULUI, cresc dacă targetezi această categorie. Costul per click e şi el pe măsură, adică mai mare decât în cazul oricărei alte categorii, dar îţi faci treaba.

Acum, dacă femeile albe între 25-40 de ani au bani mai mulţi decât bărbaţii, dacă sunt mai sensibile la sugestia marketingului ori sunt pur şi simplu proaste, nu vom şti niciodată. Cert e că cea mai scumpă categorie e aceasta. Google ne-o spune, noi tragem – sau nu – concluziile.

Acum, ca să vă împac dragi doamne albe între 25 şi 45 de ani, iată şi finalul fantasticei poezii eminesciene “Venere şi Madonă”

“Sterge-ti ochii, nu mai plânge!… A fost crudă-nvinuirea,
A fost crudă si nedreaptă, fără razem, fără fond.
Suflete! De-ai fi chiar demon, tu esti sântă prin iubire,
Si ador pe acest demon cu ochi mari, cu părul blond.”

Share Button

One thought on “Ce fac femeile pe internet, ne-o spune chiar Google

Leave a Reply

Your email address will not be published.